Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı nezdinde 65 yaş üstü vatandaşlarımız kentiçi toplu taşımadan ücretsiz yararlanmaya başladı. Başlayalı 2 yıl olmasına rağmen ne esnaf memnun oldu ne de kullananlar memnun oldu!.. Bu konudaki sorunlar ise her geçen gün kartopu gibi daha da büyüyor. Esnaf hakkını alamamaktan ve adaletsizlikten şikayet ediyor, kullanıcılar ise esnafın tavırlarından şikayetçi.
Oysa her iki tarafta haklı!.. Esnaf sonuçta kentiçi toplu taşıma hizmeti veriyor. Hele hele bu taşımacılık hizmeti İstanbul gibi bir metropolde yapılıyor ise; şoförleri de o derece de gündeme ve sosyal olaylara karşı donanımlı ve hazırlıklı oluyor. Konuştuğum esnaf arkadaşlar diyor ki; "Bu bir sosyal sorumluluk ise, adil olarak yapılmalı!.. Yeniköyde oturan milyon dolarlık bir yalı sahibi ücretsiz binebiliyor. Onun evine hizmet için gelen ve günlük 50-60 TL ye çalışan 25 yaşındaki bayan kardeşimiz ise tam akbil basıyor? Adalet bunun neresinde?"
Malumunuz üzere; 65 yaşın üzerinde bir vatandaşımız on-line alış-veriş sitesinin birinde kartını satışa çıkarttı. Bu da adaletsizliğin örneklerinden bir diğeri!... İzmir'de başlayan ve tüm Türkiye taşımacısının umutla beklediği 65 yaş üstü kartlara sınırlama düşüncesi bile içinden çıkılmaz bir hal alacak. Diyeceksiniz ki neden? Ankara'dan gelen ses, sınırlandırma olsun diyor, İstanbul'dan gelen ses 65 yaş üstü yolcuların hiçbirisinin kart kullanma zorunluluğu yoktur diyor!.. Kimliğini gösteren herkes araçlara ücretsiz binebilir. Bu konuda şoförlerin vatandaşlara karşı duyarlı olması gerektiği sürekli esnafa mesaj yoluyla iletiliyor. Buna ne derler: ne lahana ne perhiz turşusu derler!.. Buyurun içerisinden siz çıkın. Şuanda 65'likler bana göre tam bir fiyasko ve bunu düzeltecekte yine şirket temsilcilerinin bir araya gelerek ortak bir noktada buluşması ve yasal çerçevede hakkın aranmasıdır. Sonuçta vatandaşa bu kart verilmişse, bunu onun kullanması en doğal hakkıdır. Esnafında bu konuda hakkını aramasından doğal bir şey yoktur.
Göksal Purtuloğlu
Cep: (0533) 422 22 77
E-Mail: purtuloglu_61@hotmail.com
Göksal Purtuloğlu
Varoluş!
Hayrettin Yağız
Nefes almayı unuttuk!
Av. Recep Hardal
Dijital Özgürlük mü, Dijital Koruma mı?
Doç. Dr. Ramazan Arıcı
2026 Yılı ve Beklentiler
İlhan Kılınç
Lojistikten Sanata
Hande Özgül
Kalp atışı
Sefa Ezgin
Yeşil Lojistik
Caner Tan
Eşitlik sağlandı!..
Turgay Saraçlı
Otobüsçüler Otelciler ve Angajmanları
Ahmet Tekin
Sektörün kanadında mermi yarası var